Tervetuloa Magazine Symposiumiin! – Teemana on tänä vuonna ideointi

Hyville ideoille on aikakauslehtijournalismissa tarve koko ajan. Mutta mistä hyvän idean tunnistaa, miten se syntyy ja kuinka se myydään? Miten idea visualisoidaan lukemaan houkuttelevaksi paketiksi, ja millä tavalla kohderyhmä vaikuttaa sisällön suunnitteluun? Entä miten sama idea jalostetaan eri kanaviin? Muun muassa näihin kysymyksiin vastaa tämän vuoden Magazine Symposium, joka on tarkoitettu Aikakausmedian, Aikakauslehtien Päätoimittajat ry:n, Helsingin Seudun Journalistien ja Suomen freelance-journalistit ry:n jäsenille sekä alan opiskelijoille. Tervetuloa mukaan! Lähitilaisuus Haaga-Heliassa alkaa Aikakausmedian tarjoamalla aamupalalla.


Ajankohta: 5.11.2024 klo 08.30
Paikka: Haaga-Helia, Pasilan kampus, auditorio
Osoite: Ratapihantie 13, 00520 Helsinki
Ohjelma:

8.30 Ilmoittautuminen + aamukahvi/tee ja sämpylä

9.00 Alkusanat, Markkinointi- ja tutkimuspäällikkö, Outi Itävuo, Aikakausmedia

9.10 Miten idea visualisoidaan? AD Markus Frey, Kubo, AD Anton Sinelnikov ja vastaava tuottaja Päivi Paulavaara, Yhteishyvä (SOK)

9.50 Miten nuorelle yleisölle ideoidaan? Tuottaja Noora Kulta, YLE Kioski

10.20 TAUKO

10.50 Monikanavaisuus: Miten sama idea jalostetaan eri kanaviin? Sisältöpäällikkö Emmi
Nissi, Kotona (A-lehdet)

11.30 Miten idea myydään? Freelance-toimittaja Virpi Salmi

12.00 Tilaisuus päättyy

Lue henkilötietojen käsittelystä Aikakausmediassa täältä.